RORomanian Language Select Icon ENEnglish Language Select Icon

Agentia de Investigatii PRO LEX

- in serviciul si la dispozitia dumneavoastra -

Investigatii Proprietate Intelectuala

Proprietate Intelectuala

Incălcarea drepturilor asupra brevetelor de invenție; dreptului de autor; mărcii inregistrate si a secretelor industriale/comerciale, a devenit un fenomen cu consecințe grave, producând titularilor prejudicii considerabile, contrafacerea căpătând proporții industriale și internaționale, având ca efect perturbarea comerțului și denaturarea regulilor. Adesea, terții încearcă să profite de distinctivitatea unei mărci înregistrate, de clientela și vadul comercial format ca urmare a utilizării mărcii de către titular, această practică fiind contrară uzanțelor comerciale și având efecte negative asupra siguranței și încrederii consumatorilor în produsele sau serviciile ce le sunt oferite pe piață. De-a lungul anilor, investigatorii nostri au reusit la rezolvarea unor cazuri notabile, de la vânzarea de mărfuri contrafăcute, până la reproducerea și distribuirea lucrărilor protejate prin drepturi de autor. Tacticile adoptate de detectivii nostri vor fi adaptate special cazului dvs., atunci când vine vorba de furtul proprietății intelectuale, nu există o soluție potrivită tuturor. Impreuna cu dumneavoastra putem stabilim strategii de monitorizare si protectie a drepturilor de proprietate intelectuala ce va apartin. Agentia de Investigatii PRO LEX va pune la dispozitie servicii prompte si profesionale.

Beneficiar: persoane juridice.

Contrafacerea si Pirateria

Contrafacerea unei mărci comerciale reprezintă actul de comercializare al unui produs sub un nume asemănător cu cel al unei mărci renumite, cu scopul de a crea confuzie în rândul consumatorilor. Termenul de contrafacere/piraterie a unei marci se referă la utilizarea intentionata si neautorizată a numelor unor mărci protejate, a etichetelor, a ambalajelor, a desenelor și a modelelor industriale sau a descrierilor comerciale. Această practică are consecințe foarte negative, companiile multinaționale din întreaga lume fiind nevoite să se confrunte cu o scădere drastica a veniturilor și pierderea credibilității imaginii brand-ului respectiv. Investigatorii nostri au capatat experienta pe acest palier de servicii si vin in sprijinul dvs cu informatii si solutii.

Beneficiar: persoane juridice.

Concurenta neloiala

Este important să fiți la curent cu actiunile competitorilor, să înțelegeți cum își definitivează ofertele, care este dimensiunea și structura companiei, gama de produse oferite, care sunt canalele de vânzări, modalitățile de promovare a serviciilor, activități promoționale, de ce produsele lor sunt preferate celor furnizate de firma dvs. O soluție în acest sens ar fi apelarea la buletine informaționale oferite de Agentia de Investigatii PRO LEX privind activitatea concurenței (newsletter), pentru a beneficia periodic de informații despre activitatea acestora și a putea, astfel, identifica soluții pentru creșterea competitivității afacerii dvs. Concurența neloială este interzisă de legislația europeană și națională. Pentru a obține sau a consolida o poziție concurențială pe piață, agenții economici utilizează diverse practici concurențiale și strategii pentru a avea succesul scontat. Cu toate acestea, există anumite practici concurențiale incorecte pentru care agenții economici pot fi sancționați dacă le încalcă. Concurența este un factor important pentru inovare, pentru asigurarea unor servicii și produse mai calitative la prețuri mai mici și pentru a proteja interesele consumatorilor. Practici de concurență neloială cele mai des intalnite sunt urmatoarele:
intelegeri anticoncurentiale(fixarea preturilor, impartirea pietelor sau a clientilor, limitarea productiei, manipularea procedurilor de ofertare etc);
schimburile private de informaţii individualizate între companii concurente referitoare la cantităţile sau la preţurile pe care intenţionează să le practice în viitor, la costurile de producţie, listele de clienţi, cifra de afaceri, vânzările, capacităţile, calitatea, planurile de marketing etc.
abuzul de pozitie dominanta, rezulta din: practicarea unor preţuri nejustificat de ridicate, care îi pot exploata pe clienţi; practicarea unor preţuri nerealist de mici, care îi pot scoate pe concurenţi de pe piaţă; discriminarea nejustificată a clienţilor; și impunerea unor condiţii nejustificate de tranzacţionare asupra partenerilor comerciali.
deningrarea unui competitor, deturnarea clientelei, precum și orice alte practici comerciale care contravin uzanţelor cinstite şi principiului general al bunei-credinţe şi care produc sau pot produce pagube oricăror participanţi la piaţă.
Concurența loială există atunci când participanții din piata respectă normele legislatiei în vigoare ale statului, respectiv ale Uniunii Europene, în timp ce concurența neloială constă în orice actiune sau fapta contrara acestora. Pentru combaterea acestor practici concurentiale ilegale, investigatorii nostri va pot sprijini cu informatii si solutii.

Beneficiar: persoane juridice.